Využijte nyní kredit až 8500 Kč na reklamy Google – zjistit více

Co je to Search Console?

Tento nástroj můžete znát pod jeho dřívějším názvem Google Nástroje pro webmastery. To také napovídá, komu je především určen. Jeho důležitost ale netřeba opomíjet ani z hlediska online marketingu.

V případe, že se rozhodnete tento nástroj používat, nejprve je potřebné ověrit, že máte přístup k danému webu (klienta či vlastnímu). Je zde několik způsobů jak ověrit vlastnicví webu – přes účet Google Analytics (pomocí asynchronního měrícího kódu), nahráním HTML souboru nebo značky na web, prostřednictvím Google Tag Manager-a nebo prostřednictvím poskytovatele doménového jména. Osobně nějčastěji využívám ověření přes účet Google Analytics, které je nejrychlejší – samozřejmě v případě, že už máte ověřený a funkční Analytics účet. Po ověření vlastnicví stránek můžeme začít nástroj využívat. Za zmínku stojí hned několik funkcí.

Index Google

Stav indexu Google nás informuje, kolik našich stránek se nachází v indexu Google a tudíž je jich možné najít prostřednictvím vyhledávání Google. Údaje v tomto grafu však mohou být relativně staré, proto věnujte pozornost datu, ke kterému byl graf vykreslen.

V sekci analýza vyhedávání můžeme vidět, které vyhledávací dotazy vedou ke kliknutí na Vaše stránky v SERP-umíru proklikuprůměrnou pozici na daný dotaz, nebo počet zobrazení.
V mezinárodním cílení můžeme ověriť, zda je náš web správně přiřazen k cílové zemi a jestli používá značku hreflang pro zobrazení správné verze stránek podle jazykových předvoleb uživatele.
Ruční zásahy zobrazují správy týkající se webového spamu. Ve většině případů na této stránce naleznete hlášku: Nebyly nalezeny žádné ruční zásahy týkající se webového spamu. V případě, že dojde k “udělení banu” doporučujeme kontaktovat odborníky na online marketing, kteří Vám pomohou ban odstranit.

Vzhled vyhledávání

Zajímavá funkce je zvýrazňovač dat. Jedná se o nástroj, pomocí kterého můžete naučit Google rozpoznávat strukturu údajů na vašich stránkách. Myší označíte na svých webových stránkách datová pole, které následně přiradíte k jednotlivým hodnotám nebo fukncím. Google pak bude moci vaše data prezentovat atraktivněji (a také novými způsoby) ve výsledcích vyhledávání.

Obsah článku

Další články
jak na predni pozice ve vyhledavacich
SEO

Jak na přední pozice ve vyhledávačích?

Pro každou firmu je prioritou dostat svůj web na top pozice v Google organickém vyhledávání. Hodnotící algoritmus Googlu se skládá asi z 200 kritérií, což ale neznamená, že běžný smrtelník musí splňovat všechny. Zde najdete několik klíčových faktorů, které ovlivňují pozici webu v SERP.

Číst více »
Sociální sítě

Firemní profil na Instagramu

Jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí je v současné době i Instagram. V České republice má již více než milion uživatel, přičemž přibližně polovina z toho je aktivní na denní bázi.

Číst více »
jak vybrat redakcni system - cms
Webové stránky

Jaký redakční systém zvolit pro tvorbu webu?

Rozhodování jakého poskytovatele nebo službu vybrat, v případě že jste se rozhodli pro tvorbu webu, může být složité. Pokud pomineme eshopy a zaměříme se na jednodušší weby informující o službách, informační weby či „vizitky“, máme na výběr z několika možností.

Číst více »
Naše služby

Rychlý kontakt

Spojte se s námi! Rádi zodpovíme Vaše dotazy a poskytneme další informace.

Chcete info ihned? Zavolejte mi

Ing. Kamila Ambrošová
+420 732 114 092
ambrosova@ajas.cz