1. Zpětné odkazy (backlinks)
Google měří tzv. link score, na základě kterého se web umísťuje líp nebo hůř ve vyhledávání. Proto je důležité, mít co nejvíc relevantních zpětných odkazů nejen na Vašem webu, ale i v relevantních souvisejících článcích a rubrikách. Také anchor text, teda text hypertextového odkazu (viditelný, podtržený) musí vystihovat to, na co se uživatel proklikne – proto jsou nevhodné texty typu „klikněte zde“ atd. Například tedy pro web crosta.cz je vhodnější použít odkaz ve znění srovnávač cen než www.crosta.cz.
2. Kompatibilita pro mobilní telefony
V dnešní době se stále víc dostává do popředí prohlížení na smartphonech. Proto je stěžejní, aby byl Váš web přizpůsoben pro mobilní zařízení. Na projektech našich klientů zaznamenáváme téměř 70% návštěvnost právě z mobilních zařízení, z čehož vyplývá že i samotný design stránek by již v dnešní době měl být tzv. mobile first – tedy v první řadě designovaný pro mobily.
3. Použití klíčových slov
Titulky jsou podstatným kritériem, dle kterého Google měří relevanci webu. Použití vhodných klíčových slov v titulku posouvá Vaši pozici ve vyhledávání výš. Vzhledem k tomu, že uživatelé čtou zleva doprava, čím víc nalevo je nejdůležitější klíčové slovo v titulku, tím líp. Link score se také zlepšuje na základě meta popisků.
4. Page speed
Rychlost načtení webové stránky je také jedním z 200 kritérií hodnotícího algoritmu Google. V dnešní době je rychlost webu právě kvůli častému používání mobilních zařízení klíčová. Nezapomínejte, že dlouhá doba načtení stránky také zvyšuje míru okamžitého opuštění webu (bounce rate) a vede k snižování konverzního poměru.
Hodnoty rychlosti webu lze měřit pomocí externích nástrojů, do kterých se vloží URL adresa – například Google Page Speed Insight nebo GTMetrix
5. Míra prokliku (SERP CTR)
Google uvádí, že nárůst míry prokliku, teda CTR vede k zvyšování pozice ve vyhledávání. A co to vlastně je? Jedná se o poměr počtu kliknutí na vyhledávací odkaz k počtu jeho zobrazení (pro výsledek v % se poměr násobí 100). Proto je důležité hodnoty CTR kontrolovat (prostřednictvím Google Analytics) a snažit se o to, aby byly titulky a popisky (resp. snippet) pro potenciální uživatele co nejvíc atraktivní a poutavé.