Potřebujete nové webové stránky? Část I. – jak vybrat dodavatele a redakční systém

Investice do webových stránek bývá pro mnoho firem poměrně velkou zátěží v jejich rozpočtu. Pojďme se proto dnes společně podívat na několik bodů, na které si třeba dávat při tvorbě nového webu pozor, aby investice do něj nepřišla nazmar.

Výběr dodavatele

Asi nejkritičtějším bodem při tvorbě nového webu nebo redesignu toho starého je výběr správného dodavatele. Už nejednou jsme se setkali s klienty, se kterými jejich předchozí dodavatel webového řešení přestal plnit zadání, nedodává na čas práci nebo prostě vůbec nekomunikuje. V takovém případě může nastat poměrně velký problém, který může vést až k tomu, že bude nutné celý web vytvářet znovu úplně od základu. Doporučujeme tedy vybraného dodavatele nejdříve prověřit. Má zveřejněné reference svých prací? Skvělé – kontaktujte dva nebo tři jeho klienty a prověřte si, jak jsou s ním spokojeni. Dodává práci na čas? Jak komunikuje? Vyskytly se během spolupráce nějaké problémy?

Reference potenciálního dodavatele jsou důležité i z pohledu designu. Ztotožňujete se s jeho pracemi? Líbí se Vám styl a celkový vzhled referenčních stránek? Důležitou součástí “kontroly” referencí by měla být i samotná funkčnost webů – zkontrolujte například, zda jsou weby optimalizované pro mobily (viz bod níže), zda správně fungují důležité prvky webu (jako např. různé kalkulačky, tlačítka atd.), ale také zda je web zabezpečený protokolem HTTPS (v adresním řádku – zelený zámek, bezpečný web a před adresou HTTPS ne jen HTTP)

Při výběru a porovnávání různých dodavatelů určitě narazíte i na cenu za samotnou tvorbu webu. Ne vždy platí dražší = kvalitnější a ani naopak to nemusí být pravda. V tomto případě záleží i na Vaši očekáváních a požadavcích od webu. Pokud to má být jednoduchá online “vizitka” s pár údaji a kontaktním formulářem, nemá smysl za web utrácet 50 tisíc – a tím pádem ani vybírat firmu, která se specializuje na velké a komplexní webové projekty. Naopak pokud potřebujete eshop, ve kterém chcete prodávat tisíce produktů ve stovkách kategoriích do několika zemí světa, budete potřebovat profesionální řešení postavené na robustním systému. Avšak v takovém případě již musíte počítat s investicí řádově od 500 tisíc Kč výše. Je dobré tedy na začátku před výběrem dodavatele zvážit, jaká je náročnost projektu který chceme realizovat a také podle toho vybrat dodavatele – abychom nepřecenili schopnosti dodavatele nebo naopak nevybrali “příliš profi” firmu na jednoduchý web, tzv. abychom nešli s kanónem na mouchu.  

Výběr redakčního systému

Důležitým aspektem DLOUHODOBĚ úspěšného online projektu je výběr správného redakčního systému. Online projekt (ať už se jedná o eshop nebo ne) může i za relativně krátkou dobu fungování dostat do takového stádia, že zvolený redakční systém prostě nebude schopen pokrýt požadavky. Nebo naopak – příliš uzavřený CMS systém na míru může být zbytečně drahý a náročný na další aktualizace a změny, které by naopak v open source systému zabraly pár minut.

Při výběru redakčního systému si třeba uvědomit i závislost na dodavateli. Pokud se jedná o řešení na míru, které je od základů nebo z větší části vytvořeno přímo dodavatelem webu, může vzniknout problém – pokud se v budoucnu rozhodnete, že chcete dodavatele z jakéhokoliv důvodu změnit, může nastat situace, že budete web budovat téměř od znova. Naopak při open source systémech, jako je například WordPress, máte záruku, že i v případě změny dodavatele bude možné web dále upravovat a rozvíjet. Tento CMS systém používá po celém světě více než 455 milionů webových stránek a tím pádem je i velké množství firem a jednotlivců, kteří dokáží s WordPress dále pracovat.

Obsah článku

Další články
Sociální sítě

Firemní profil na Instagramu

Jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí je v současné době i Instagram. V České republice má již více než milion uživatel, přičemž přibližně polovina z toho je aktivní na denní bázi.

Číst více »
jak na predni pozice ve vyhledavacich
SEO

Jak na přední pozice ve vyhledávačích?

Pro každou firmu je prioritou dostat svůj web na top pozice v Google organickém vyhledávání. Hodnotící algoritmus Googlu se skládá asi z 200 kritérií, což ale neznamená, že běžný smrtelník musí splňovat všechny. Zde najdete několik klíčových faktorů, které ovlivňují pozici webu v SERP.

Číst více »
Naše služby

Rychlý kontakt

Spojte se s námi! Rádi zodpovíme Vaše dotazy a poskytneme další informace.

Chcete info ihned? Zavolejte mi

Adam Jaško
+420 732 114 126
jasko@ajas.cz