Využijte nyní kredit až 8500 Kč na reklamy Google – zjistit více

Jak na přední pozice ve vyhledávačích?

Pro každou firmu je prioritou dostat svůj web na top pozice v Google organickém vyhledávání. Hodnotící algoritmus Googlu se skládá asi z 200 kritérií, což ale neznamená, že běžný smrtelník musí splňovat všechny. Zde najdete několik klíčových faktorů, které ovlivňují pozici webu v SERP.

Google měří tzv. link score, na základě kterého se web umísťuje líp nebo hůř ve vyhledávání. Proto je důležité, mít co nejvíc relevantních zpětných odkazů nejen na Vašem webu, ale i v relevantních souvisejících článcích a rubrikách. Také anchor text, teda text hypertextového odkazu (viditelný, podtržený) musí vystihovat to, na co se uživatel proklikne – proto jsou nevhodné texty typu „klikněte zde“ atd. Například tedy pro web crosta.cz je vhodnější použít odkaz ve znění srovnávač cen než www.crosta.cz.

2. Kompatibilita pro mobilní telefony

V dnešní době se stále víc dostává do popředí prohlížení na smartphonech. Proto je stěžejní, aby byl Váš web přizpůsoben pro mobilní zařízení. Na projektech našich klientů zaznamenáváme téměř 70% návštěvnost právě z mobilních zařízení, z čehož vyplývá že i samotný design stránek by již v dnešní době měl být tzv. mobile first – tedy v první řadě designovaný pro mobily.

3. Použití klíčových slov

Titulky jsou podstatným kritériem, dle kterého Google měří relevanci webu. Použití vhodných klíčových slov v titulku posouvá Vaši pozici ve vyhledávání výš. Vzhledem k tomu, že uživatelé čtou zleva doprava, čím víc nalevo je nejdůležitější klíčové slovo v titulku, tím líp. Link score se také zlepšuje na základě meta popisků.

4. Page speed

Rychlost načtení webové stránky je také jedním z 200 kritérií hodnotícího algoritmu Google. V dnešní době je rychlost webu právě kvůli častému používání mobilních zařízení klíčová. Nezapomínejte, že dlouhá doba načtení stránky také zvyšuje míru okamžitého opuštění webu (bounce rate) a vede k snižování konverzního poměru.
Hodnoty rychlosti webu lze měřit pomocí externích nástrojů, do kterých se vloží URL adresa – například Google Page Speed Insight nebo GTMetrix

5. Míra prokliku (SERP CTR)

Google uvádí, že nárůst míry prokliku, teda CTR vede k zvyšování pozice ve vyhledávání. A co to vlastně je? Jedná se o poměr počtu kliknutí na vyhledávací odkaz k počtu jeho zobrazení (pro výsledek v % se poměr násobí 100). Proto je důležité hodnoty CTR kontrolovat (prostřednictvím Google Analytics) a snažit se o to, aby byly titulky a popisky (resp. snippet) pro potenciální uživatele co nejvíc atraktivní a poutavé.

Obsah článku

Další články
Naše služby

Rychlý kontakt

Spojte se s námi! Rádi zodpovíme Vaše dotazy a poskytneme další informace.

Chcete info ihned? Zavolejte mi

Ing. Kamila Ambrošová
+420 732 114 092
ambrosova@ajas.cz