Podpora prodeje na e-shopu

Každý provozovatel e-shopu se již jistě někdy zamýšlel nad tím, proč a jak zvýšit prodej na svém webu. V tomto článku naleznete několik rad a postupů, které by Vám v tom mohli pomoct.

Proč dělat podporu prodeje a co to vlastně je?

Podporu prodeje lze definovat jako předání informací od prodejce k zákazníkovi takovým způsobem, aby zákazník skutečně zrealizoval nákup. Podpora prodeje je vždy uplatňována přímo při samotném nákupu (nebo lépe řečeno při rozhodovacím procesu).

Cílem je vždy zvýšení prodeje a uskutočnění samotného obchodu. Představíme si několik forem podpory prodeje, které stále nejsou běžnou praxí v mnoha e-shopech.

Cross – selling

Cross – selling má přimět zákazníka k nákupu produktu, který přímo souvisí se zbožím, které již zakoupil, nebo ho například právě vložil do košíku. Tato technika se hodí zejména pro produkty typu elektronika, domácí spotřebiče, audio a video technika a jiné. Naštěstí mnoho moderních platforem pro e-shopy dnes již běžně nabízí tuto funkci, a je teda možné cross – selling efektivně využívat.

Příklad: Zákazník na e-shopu právě vložil do košíku myčku na nádobí. Následně se mu objeví seznam produktů (s nadpisem například: Nezapomněli jste na něco?) ve kterém se budou nacházet tablety do myčky, čistič myček nádobí, hadice pro připojení k rozvodům vody a podobně.

Diskuze k produktům

Dvousečná zbraň, která může výrazně pomoct rozhodnout se, že zákazník daný produkt zakoupí, ale může i odradit. Pro uživatele je recenze od skutečného člověka, který již produkt zakoupil a má s ním zkušenosti, mnohem důvěryhodnější než například popis produktu od provozovatele e-shopu. Pozitivní recenze v diskuzi může teda mnoho lidí podnítit k nákupu. Naopak negativní zkušenost mnohem víc zákazníků od nákupu odradí. V případě, že se rozhodnete použít diskuzi k produktům, důrazné doporučujeme následně tyto diskuze moderovat a sledovat.
Diskuze k produktům může také pomoci provozovatelům e-shopů k získaní informací o produktech, které lze vypozorovat až jeho užíváním a tyto informace následné například zaradit do popisu k produktu.

Porovnávání produktů

Porovnání vlastností produktů také patří mezi metody podpory prodeje. Zákazníkovi je umožněno efektivně a pohodlně porovnat vlastnosti 2 nebo i více produktů, mezi kterými se rozhoduje a tím usnadnit dokončení nákupu. Často se dokonce zákazník rozhodne pro drahší produkt, protože jsou jeho vlastnosti lepší. Porovnávat lze mnoho hodnot, nebo parametrů, které dané produkty mají: cena, výkon, hmotnost, kapacita a mnoho jiného.

Obsah článku

Další články
google search console
Google Search Console

Co je to Search Console?

Tento nástroj můžete znát pod jeho dřívějším názvem Google Nástroje pro webmastery. To také napovídá, komu je především určen. Jeho důležitost ale netřeba opomíjet ani z hlediska online marketingu.

Číst více »
Naše služby

Rychlý kontakt

Spojte se s námi! Rádi zodpovíme Vaše dotazy a poskytneme další informace.

Chcete info ihned? Zavolejte mi

Adam Jaško
+420 732 114 126
jasko@ajas.cz