Využijte nyní kredit až 8500 Kč na reklamy Google – zjistit více

Podpora prodeje na e-shopu

Každý provozovatel e-shopu se již jistě někdy zamýšlel nad tím, proč a jak zvýšit prodej na svém webu. V tomto článku naleznete několik rad a postupů, které by Vám v tom mohli pomoct.

Proč dělat podporu prodeje a co to vlastně je?

Podporu prodeje lze definovat jako předání informací od prodejce k zákazníkovi takovým způsobem, aby zákazník skutečně zrealizoval nákup. Podpora prodeje je vždy uplatňována přímo při samotném nákupu (nebo lépe řečeno při rozhodovacím procesu).

Cílem je vždy zvýšení prodeje a uskutočnění samotného obchodu. Představíme si několik forem podpory prodeje, které stále nejsou běžnou praxí v mnoha e-shopech.

Cross – selling

Cross – selling má přimět zákazníka k nákupu produktu, který přímo souvisí se zbožím, které již zakoupil, nebo ho například právě vložil do košíku. Tato technika se hodí zejména pro produkty typu elektronika, domácí spotřebiče, audio a video technika a jiné. Naštěstí mnoho moderních platforem pro e-shopy dnes již běžně nabízí tuto funkci, a je teda možné cross – selling efektivně využívat.

Příklad: Zákazník na e-shopu právě vložil do košíku myčku na nádobí. Následně se mu objeví seznam produktů (s nadpisem například: Nezapomněli jste na něco?) ve kterém se budou nacházet tablety do myčky, čistič myček nádobí, hadice pro připojení k rozvodům vody a podobně.

Diskuze k produktům

Dvousečná zbraň, která může výrazně pomoct rozhodnout se, že zákazník daný produkt zakoupí, ale může i odradit. Pro uživatele je recenze od skutečného člověka, který již produkt zakoupil a má s ním zkušenosti, mnohem důvěryhodnější než například popis produktu od provozovatele e-shopu. Pozitivní recenze v diskuzi může teda mnoho lidí podnítit k nákupu. Naopak negativní zkušenost mnohem víc zákazníků od nákupu odradí. V případě, že se rozhodnete použít diskuzi k produktům, důrazné doporučujeme následně tyto diskuze moderovat a sledovat.
Diskuze k produktům může také pomoci provozovatelům e-shopů k získaní informací o produktech, které lze vypozorovat až jeho užíváním a tyto informace následné například zaradit do popisu k produktu.

Porovnávání produktů

Porovnání vlastností produktů také patří mezi metody podpory prodeje. Zákazníkovi je umožněno efektivně a pohodlně porovnat vlastnosti 2 nebo i více produktů, mezi kterými se rozhoduje a tím usnadnit dokončení nákupu. Často se dokonce zákazník rozhodne pro drahší produkt, protože jsou jeho vlastnosti lepší. Porovnávat lze mnoho hodnot, nebo parametrů, které dané produkty mají: cena, výkon, hmotnost, kapacita a mnoho jiného.

Obsah článku

Další články
jak podporit prodej na eshopech
E-shopy

Podpora prodeje na e-shopu

Každý provozovatel e-shopu se již jistě někdy zamýšlel nad tím, proč a jak zvýšit prodej na svém webu. V tomto článku naleznete několik rad a postupů, které by Vám v tom mohli pomoct.

Číst více »
jak na predni pozice ve vyhledavacich
SEO

Jak na přední pozice ve vyhledávačích?

Pro každou firmu je prioritou dostat svůj web na top pozice v Google organickém vyhledávání. Hodnotící algoritmus Googlu se skládá asi z 200 kritérií, což ale neznamená, že běžný smrtelník musí splňovat všechny. Zde najdete několik klíčových faktorů, které ovlivňují pozici webu v SERP.

Číst více »
Naše služby

Rychlý kontakt

Spojte se s námi! Rádi zodpovíme Vaše dotazy a poskytneme další informace.

Chcete info ihned? Zavolejte mi